‎ استعلام كد اقتصادي

‎ استعلام كد اقتصادی

 

استعلام کد اقتصادی در مواقعی بسیار کاربرد دارد و برای همکاری با یک شرکت بازرگانی باید از سامانه، استعلام گرفت. برای تمام عزیزان و دوستان گرامی چنانچه به کد ۱۴ رقمی اقتصادی، آدرس مؤسسه و کد پستی، نهاد، سازمان یا شرکتی نیاز دارید به آدرس هایی که در زیر آمده مراجعه کنید و از طریق نام آن واحد، کد اقتصادی آن را مشاهده نمایید.

با وارد کردن حداقل یکی از اطلاعات مورد نیاز (عنوان مؤدی / شماره اقتصادی / شماره ملی) می توانید به اطلاعاتی که میخواهید برسید.

سامانه استعلام، تایید و شناسایی کد اقتصادی و کد پستی:

https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx

فهرست مودیان فاقد اعتبار به دلیل صورتحساب غیر واقعی:

https://www.evat.ir/frmblacklisttaxpayer.aspx

 

دریافت کد اقتصادی:

کد اقتصادی شماره ای است که برای شناسایی یک شرکت در واحد مالیاتی مربوطه از آن استفاده می کنند

برای دریافت یک کد اقتصادی شما باید ابتدا برای شرکت مورد نظر در واحد مالیاتی تشکیل یک پرونده مالیاتی دهید.

تشکیل پرونده های مالیاتی:

برای تشکیل یک پرونده مالیاتی به اسناد زیر نیاز است:

  1.  کلیه مدارک ثبت شرکت اعم از اساسنامه شرکت نامه، تقاضانامه و …
  2. کپی برابر اصل کلیه مدارک ششناسایی اعضای شرکت
  3. گواهی امضاء از صاحبان امضاء شرکت
  4. مهر شرکت
  5. اجاره نامه ی رسمی و دارای کد رهگیری از آدرس شرکت و به نام شرکت

 

مراحل ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی

1-مرحله پیش ثبت نام الکترونیک:

مرحله پیش ثبت نام، اولین قدمی است که شما برای ثبت نام الکترونیک و دریافت شماره اقتصادی بر می دارید.
شما باید اطلاعاتی را در این مرحله بدهید. در واقع شماره تلفن همراه شما تایید شده
و لازم است شما تاییدیه پستی مرتبط با کد پستی محل فعالیت را در سیستم بارگزاری نمایید.

شما می بایست پس از تکمیل اطلاعات درخواستی کلید تایید نهایی را فشار داده و وارد مرحله بعد شوید. شما باید دقت کنید که اگر تا یک هفته اطلاعات خود را تایید نکنید پرونده تشکیل شده به صورت خودکار حذف خواهد شد.

2-مرحله صحت سنجی اطلاعات:

در مرحله صحت سنجی، اطلاعاتی که شما در مرحله ی پیش ثبت نام وارد کرده اید از منابع مختلف سازمانی استعلام و بررسی می شوند و صحت آن مورد آزمون قرار خواهد گرفت. چنانچه به هر دلیل در اطلاعات شما مغایرتی پیدا شود، فورا این موضوع به شما پیامک داده خواهد شد در این صورت شما باید دوباره وارد سامانه پیش ثبت شده و مرحله یک را دوباره تکرار کنید.

3-مرحله تولید و ارسال اطلاعات کاربری:

چنانچه اطلاعات ابتدایی در مرحله ی اول شما مورد تایید سازمان قرار گرفته باشد سامانه به شما یک نام کاربری و کلمه عبور خواهد داد. این اطلاعات از طریق پیامک روی شماره تلفن همراهی که ثبت کرده اید ارسال می شود. شما باید حتما دقت داشته باشید که اطلاعات کاربری شما محرمانه هستند و مسئولیت هرگونه سوء استفاده از آن برعهده خود شما خواهد بود.

4-مرحله ثبت نام الکترونیک:

در این مرحله شما باید پس از دریافت اطلاعات کاربری خود وارد سامانه ثبت نام شوید. و پس از ورود باید اطلاعات تکمیلی در خصوص بنگاه اقتصادی خود را در فرم های این سامانه تکمیل کنید. در این مرحله شما دوباره می توانید اطلاعات پایه که در مرحله اول ثبت کرده اید ویرایش کنید. در پایان بعد از تکمیل همه اطلاعات خواسته شده بر روی تایید نهایی کلیک کنید.

5-مرحله اعتبارسنجی در واحد های میدانی وستادی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی:

در مرحله پایانی همه ی اطلاعات شما در مرحله ثبت نام در واحدهای میدانی و واحدهای ستادی و پرونده فیزیکی مالیاتی شما در حوزه بررسی و در صورت وجود مغایرت، پیامکی جهت اصلاح اشکالات به شماره همراه شما ارسال خواهد شد. در نهایت چنانچه اطلاعات ثبت نام شما مورد تایید سازمان قرار گیرد شما به مرحله نهایی می رسید و امکان ارسال اظهارنامه الکترونیک و همچنین استفاده از سایر خدمات سازمان را خواهید داشت.

درباره کد اقتصادی شرکت ها باید توجه داشت که این کد بدون تغییر بوده و برخلاف شماره ثبت شرکت ها که در صورت تغییر محل به واحد ثبتی دیگر تغییر می یابند، قابل تغییر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *